Aku, dia dan mereka.

Thursday, November 3, 2011

Kembalilah Bersamaku..

Sahabat...yang kurindu...
Amat-amat ku rindukan untaian kemesraan kita,
Kurindukan jalinan rabithah kita,
teramat kurindukan kasih dan sayang kita..
pernah kita kecapi dulu..
kita begitu dekat..
Rahsia hati sering dikongsi bersama,
Resah dijiwa kita sering berpadu,
Kebahagiaan dan kegembiraan mengukuhkan ikatan nurani kita..

Sahabat yang kusayangi di atas jalanNya...
Pernah suatu ketika dulu,
ku menangis di pangkuanmu kerana kisah dukaku,
pernah juga suatu ketika dulu,
kita mengorbankan saat lena kita,
berkongsi memori suka dan duka,
dan pernah suatu ketika dulu,
dikaulah yang duduk disisiku di saat insan lain berpaling..

Aku merinduimu..
amat mrindukanmu..
sahabat yang kusayangi..
Tapi kini...??mengapa jadi begini..?
dikau diam seribu bahasa,
dikau berpaling tatkala bertentang mata,
dikau berlalu tatkala mendekati..
Apakah khilafku?insan yang lemah..
apakah salahku dimatamu?
apakah dosaku,ku buntu duhai sahabat?

Makanya,..
ku memilh jalan..mengikut rentakmu,
bukam membisu tatkala bersua,
melangkah pergi tatkalamu kembali,
berlakon dipentas sunyi,bersama bermonolog di tinta hati..

Namun,
tatkala lokonan itu mampu ku tamatkan,
aimata terlerai menimpa wajah,
mengalir hangat bersama hati yang pasrah,
Ya Allah...
ku tak merelakan semua ini,
tapi ku tak sanggup tetap dengan melodi drama,
penuh dengah kepura-puraan..
kerna ku tahu,dirimu sahabat merasakan yang serupa..

Sahabat,benar dulunya tingkah ku tersasar,
banyak membuatmu tersalah sangka,
sikapku memancing murka ilahi,
seringkali mencipta kesangsianmu,
tapi ingin ku kongsikan padamu,
aku mencari cahaya,menyucikan hati yang dikotori,
dan aku memerlukanmu bersama,untukku bermuajahadah,
ku pinta sahabat,hentikan prasangka itu,aku sudah merdeka,
merdeka dari taklukan dunia itu..

Sahabat..sahabat..sahabat..
setiap detik iringan munajatku dimalam yg sepi,
tidak pernah lekang dari mengungkap namamu,
Ya Allah..
kembalikan rabithah kasih kami,
kembalikan memoir indah oersahabatan kami,
kembalikan insan yang tegar jiwanya dimedanMu bersamaku,
tetapkan hati kami di atas jalanMu menegakkan ad-deenMu
oh sahabat...

Amat2 kurindui,
dikau yang pernah berbaiah bersamaku di jalanNya..
tatkala pena melakarkan isi hati ini,
sekilas kuterpandang wajah ketenaganmu,
lena diulit tiupan angin petang,
tanpa kusedari,titisan jernih lagi!menyentuh pipi,
hati sebak kelu bersendirian,

aku teramat merinduimu,terlalu merinduimu,
ingin sekali memelukmu dissat ini memadu sayang nan pudar,
mengucup pipi menyemai kasih yang kian menghilang.



Ya Allah,bisakan kemesraan kami kembali???
atau apkah kan ku terus keseorangan berharap,
akan adanya mukjizat yang mendamaikan
kegersangan hubungan ini..

Ya Allah..
Aku merindui sahabat sehidup sematiku dijalanMu!!
kembalikandia bersamaku..
ku tunggu sahabat.......

Untuk insan yang kugelarkan sahabat fillah,bilamana mataku skali lagi ingin tertutup,sungguh betapa ingin aku lafazkan betapa aku telah berdosa padamu...ingin aku zahirkan padamu betapa sebenarnya aku tenang disisimu,ingin sekali kuluahkan betapa aku beruntungnya memiliki teman sebaikmu,
betapa bersyukurnya punya sahabat seikhlasmu,betapa aku beruntung kerana dipilihNya untuk bertemu denganmu,ditakdirkan sebumbung denganmu dalam perjalanan hidup di kota metropolitan ini...
Hakikatnya, hamba yang lemah seringkali mengeluarkan nista yang menyakitkan hatimu,sering juga ku tersasar membuatmu tersalah sangka..Adakalanya aku tak sedar  bahawa ada airmatamu menitis kerana keegooan diriku,
tapi...
aku minta duhai sahabat,ku mohan teman,jangan biarkan aku keseorangan di jalan berliku ini,kerana aku sangat memerlukan sahabat sepertimu...~maaf atas segalanya..


No comments:

Post a Comment